September 18, 2018

SEO

Door de komst van SEO is het vandaag de dag mogelijk om websites en applicaties te optimaliseren om u zo beter te kunnen positioneren in de ranking. SEO, oftewel Search Engine Optimization, is ontwikkeld om door middel van verschillende technieken websites te verbeteren en zichtbaarder te maken. Aan de hand van relevante zoekwoorden is het dus mogelijk om beter gevonden te worden in verschillende zoekmachines. SEO wordt onderverdeeld in de categorieën natuurlijke en organische zoekresultaten in de zoekmachine. Het vakgebied van SEO blijft zich ontwikkelingen, waardoor trends en toepassingen ook blijven verschuiven. Rank-Checker zal op deze pagina een paar belangrijke SEO termen voor u verduidelijken.

Algoritme

Een algoritme is een bepaalde formule wat ontwikkeld is door een zoekmachine wat zeer bepalend kan zijn voor de resultaten. De werking van algoritmes zijn extreem ingewikkeld en zijn daardoor ook moeilijk vast te leggen of te begrijpen. Ook zoekmachines zoals Google maken gebruik van een specifieke algoritme, welke regelmatig veranderd. Zodra u de algoritme eindelijk lijkt te begrijpen, is de formule alweer aangepast en doorgevoerd. Er bestaan in de algoritme honderden factoren die meespelen in de zoekresultaten, maar vaak zijn deze factoren geheim. Door website statistieken programma’s als Google Analytics te blijven volgen, krijgt u meer inzicht over de verschillende updates en kunt u hier beter op inspelen.

Meta Description

De meta description is een HTML element wat zich bovenaan in de header van de website bevindt. In de meta description kunt u tekst toevoegen met betrekking tot de desbetreffende webpagina. Google neemt deze HTML element over in de zoekmachine, waardoor de beschrijving van uw website voor een toevoeging in de zoekresultaten zorgt. Om beter gevonden te worden in de zoekresultaten, is het dus van belang om aandacht te besteden aan een goede en effectieve meta description.

Duplicate Content

Duplicate Content betekent niets minder dan gedupliceerde content. Wanneer een website hoog in de ranking wilt komen, moet het unieke content aan kunnen bieden aan het publiek. Google hecht waarde aan relevantie en daardoor checken zij de waarde van content op websites. Hoe unieker de content is, hoe belangrijker het door Google gevonden wordt. Google ziet wanneer meerdere websites dezelfde content tonen en zullen daarom maar één unieke content page in de zoekmachine laten verschijnen. Zorg er dus altijd voor dat de webpage nieuwe content publiceert om zo hoger in de ranking te komen.

SEM

SEM is de basis tool voor online marketing. SEM, oftewel Search Engine Marketing, is ook een manier om uw zoekresultaten in de zoekmachines te verbeteren. Het bijzondere aan de SEM strategie is dat dit een combinatie vormt tussen SEO en SEA. Zo kunt u direct beide manieren toepassen door gebruik te maken van een globale overkoepeling.

Keyword Stuffing

Keyword Stuffing is een black hat SEO strategie wat voor een negatieve positie kan zorgen in de ranking. Keyword Stuffing is het volstoppen van website content met relevante zoekwoorden om op die manier te proberen om hoger te ranken in de zoekmachines. Voorheen was dit altijd een succesvolle tactiek, maar door de nieuwe ontwikkelingen wordt dit bijna niet meer toegepast. Google hanteert straffen aan websites wanneer zij het gebruik van Keyword Stuffing opmerken en dit heeft zeer negatieve gevolgen op een ranking.